Zes belangrijke oefeningen voor een sterke borst!

Borstspier trainingWil jij ook een sterkere en beter gevormde borstkas hebben? Lees hieronder meer over zes oefeningen die ik zorgvuldig uit heb gekozen voor de optimale work-out voor de borstspieren!

Wees verstandig en begin met een warming-up. Je kan bijvoorbeeld beginnen met touwtje springen of te gaan schaduw boksen. Je doet je warming-up ruim tien minuten tot je zeker weet dat je borstspieren opgewarmd zijn. Zo voorkom je blessures!

Push-up

Met de push-up train je voornamelijk je borstspieren en triceps. Deze oefening is ideaal voor de borst en ook ideaal om er mee te beginnen. Waar je met je warming-up mee bent geëindigd, ga je hier een stukje mee verder. Dit kan je ook zien als het afsluiten van je warming-up. Let wel op dat je de push-up goed uitvoer!

Bankdrukken

Met deze oefening train je voornamelijk de grote borstspier. Maar ook de triceps train je en de voorste schouderspieren train je hier mee! Doe dit wel met een maatje samen, want als het fout gaat kan hij nog ingrijpen.

Fly

Met deze oefening train je de grote borstspier. Spierpijn de volgende dag is gegarandeerd. De spierpijn de volgende dag komt door het rekken van de borstspieren, een beetje rekken is goed maar doe het niet te ver! Gebruik niet te zware gewichten, het gaat voornamelijk om de techniek.

Incline dumbbell press

Met deze oefening train je voornamelijk het bovenste gedeelte van de borstspier, triceps en het voorste hoofd van de schouderspieren. Let wel op dat je bankje een hoek heeft van 60 graden of lager.

Cable crossover

Dit is een hele mooie oefening voor het trainen van de grote borstspier. Door veel herhalingen van deze oefening komen enorme verzuringen in de borstspieren en door te variëren met de stand van de machine kan je alle bundels van de grote borstspier aan het werk zetten.

Dumbbell pull-over

Je traint voornamelijk de grote- en de kleine borstspier met deze oefening. Deze oefening is heel geschikt voor het ontwikkelen van een sterke borst. Let wel op dat je deze oefening niet te zwaar uitoefen en dat je jouw ellebogen niet te ver doorbuig!

Comments are closed.

BizStudio by Sketch Themes